معرفی هلی شات و کواد کوپتر

معرفی هلی شات و کواد کوپتر

معرفی هلی شات و کواد کوپتر

معرفی هلی شات و کواد کوپتر

  • ۰
  • ۰

آخرین نسخه سری فانتوم ها توسط کمپانی DJI معرفی شد. کواد کوپتر فانتوم 4 پرو و کواد کوپتر فانتوم 4 پرو پلاس جدید ترین محصولات شرکت بزرگ و با سابقه ی DJI است که در 15 نوامبر 2016 از آن رونمایی کرده است. پرنده با امکانات فوق العاده و به مراتب پیشرفته تر از نسخه قبل خود یعنی فانتوم 4 است. این پرنده از لحاظ ظاهری مانند نسخه قبلی خود است ولی در عمل تفاوت های زیادی کرده که با توجه به سابقه این کمپانی بعید نبود ! این پرنده دارای امکانات زیاد و حرفه ای است. در این صفحه به بررسی فوق تخصصی کواد کوپتر فانتوم 4 پرو میپردازیم پس با ما همراه باشید و این مطلب رو از دست ندید.


کواد کوپتر فانتوم ۴ پرو

آخرین نسخه سری فانتوم ها توسط کمپانی DJI معرفی شد. کواد کوپتر فانتوم ۴ پرو و کواد کوپتر فانتوم ۴ پرو پلاس جدید ترین محصولات شرکت بزرگ و با سابقه ی DJI است که در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ از آن رونمایی کرده است. پرنده با امکانات فوق العاده و به مراتب پیشرفته تر از نسخه قبل خود یعنی فانتوم ۴ است. این پرنده از لحاظ ظاهری مانند نسخه قبلی خود است ولی در عمل تفاوت های زیادی کرده که با توجه به سابقه این کمپانی بعید نبود ! این پرنده دارای امکانات زیاد و حرفه ای است. در این صفحه به بررسی فوق تخصصی کواد کوپتر فانتوم ۴ پرو میپردازیم پس با ما همراه باشید و این مطلب رو از دست ندید.





  • کواد کوپتر فانتوم ۴ پرو مجهز به لنز ۱ اینچی با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل است و قادر به ضبط ویدیو با کیفیت ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و عکسبردادی با Burst Mode در ۱۴ فریم بر ثانیه است که در نوع خود بسیار فوق العاده است. بدنه ی فانتوم ۴ پرو از آلیاژ تیتانیوم و منیزیم ساخته شده که باعث افزایش استحکام کوادروتور در برابر ضربات میشود و از طرفی باعث کاهش وزن چشم گیر پرنده نیز میشود به طوری که وزن Phantom 4 Pro با وزن مدل قبل خود یعنی Phantom 4 یکسان است. بهره گیری از سیستم FlightAutonomy در فانتوم ۴ پرو باعث شده تا دید بصری پرنده از ۱۰ متر به ۳۰ متر افزایش یابد و همچنین دو سنسور در عقب پرنده ، دو سنسور مادون قرمز در اطراف آن موجب شده از برخورد پرنده از پنج جهت جلوگیری شود.

     

    دوربین 4K فانتوم 4 پرو

    ۶۰ فریم بر ثانیه

    کوادروتور فانتوم 4 پرولنز ۱ اینچی دوربین

    عدم برخورد با موانع از ۵ جهت

    برد phantom 4 proبرد ۷ کیلومتری ارسال تصویر

    تایم پروازی فانتوم 4 پرو۳۰ دقیقه تایم پروازی

    کد گذاری فانتوم 4 پروکد گذاری ۲ گانه

    خرید کوادروتور فانتوم 4 پرو

    دوربین با لنز ۲۰ مگاپیکسلی

    دوربین استفاده شده در کواد کوپتر فانتوم ۴ پرو از نسبت به سری قبلی خود افزایش کیفیت قابل توجهی داشته و از ۱۳ مگاپیکسل به ۲۰ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است. این لنز بسیار پیشرفته است و اولین دوربین DJI محسوب میشود که از شاتر مکانیکی استفاده میکند. از بین بردن خمیدگی شاتر چرخشی که میتواند هنگام گرفتن تصاویر از سوژه های با حرکت سریع یا هنگام پرواز با سرعت بالا رخ دهد. در واقع میتوان به جرات گفت که این دوربین از بسیار از دوربین های دستی که مورد استفاده قرار می گیرد قوی تر است. پردازش ویدیویی قوی تر از فیلم های H.264 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه یا H.265 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، که هر دو را با سرعت بیتی معادل ۱۰۰Mbps پشتیبانی می کند. این دوربین با استفاده از حسگرها و پردازنده ی پیشرفته خود اطمینان حاصل میکند که همه چیز با جزئیات تصویری بالا و ذخیره فایل های تصویری مورد نیاز برای Post Production انجام شده باشد.

    سیستم دوربین Phantom 4 Pro از همه نظر نسبت به دوربین فانتوم ۴ پیشرفت چشمگیری داشته است. همه موارد به طور قابل توجهی ارتقا یافته است ، از جمله اندازه سنسور، رزولوشن و سیستم پردازش تصویر، که آن را به عنوان قدرتمندترین فانتوم تا به امروز معرفی کرده است. کاربران همچنین می توانند دیافراگم را از f2.8-11 برای تصویربرداری متنوع تر تنظیم کنند.

    لنز ۱ اینچی ۲۰ مگاپیکسلی

    اندازه سنسور برای کیفیت تصویر مهم تر از تعداد پیکسل ها است ، زیرا یک سنسور بزرگتر اطلاعات بیشتری را در هر پیکسل ذخیره میکند و باعث بهبود دامنه دینامیکی و همچنین نسبت سیگنال به نویز و عملکرد را در نور کم افزایش می دهد. سنسور CMOS سنسور ۲۰ مگاپیکسل ۱ اینچی در Phantom 4 Pro تقریبا چهار برابر اندازه سنسور ۱ / ۲٫۳ اینچ Phantom 4 است.  از پیکسل های بزرگتر استفاده می کند و دارای حداکثر ISO 12800 و همچنین کنتراست افزایش یافته است. این به اندازه کافی برای گرفتن عکس های سریع عالی است ،و این در حالی است که جزئیات بیشتری برای post production ذخیره می کند.

     

    لنز فانتوم 4 پرو

    افزایش کیفیت ۴K

    سیستم پردازش تصویر پیشرفته اجازه می دهد تا ویدئو در سینما تولید و بهینه سازی شود DCI 4K / 60 (4096 * 2160 / 60fps) با سرعت بیتی معادل ۱۰۰Mbps، که شما را قادر به گرفتن تصاویر با حرکت آهسته با وضوح بالا می کند. Phantom 4 Pro همچنین از کدک ویدئویی H.265 پشتیبانی می کند (حداکثر رزولوشن ۴۰۹۶X2160 / 30fps). برای میزان بیتی مشخص، H.265 دو برابر مقدار پردازش تصویر به عنوان H.264، که در نتیجه کیفیت تصویر به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. ضبط در محدوده دینامیکی D-log برای به حداکثر رساندن این داده های تصویری برای درجه بندی رنگ است.

    امتیاز بیت

    60Mbps
    100Mbps

    مقدار فریم

    4K 30fps
    4K 60fps

    نمونه ویدیو

    لنز با وضوح بالا

    وضوح و کنتراست یک لنز برای کیفیت تصویر حیاتی است زیرا فقط یک لنز با کیفیت می تواند عکس های شارپ و واضح را با وضوح بالا ضبط کند. برند جدید دوربین Phantom 4 Pro دارای یک لنز زوم اپتیکال F2.8 با فوکوس اتوماتیک با فاصله کانونی ۲۴mm است. امکانات آن هشت عنصری بودن -که ۲ فضایی – را در هفت گروه قرار می دهد که در یک قاب کوچک و کوچک تر قرار می گیرند. تصاویر آن به طور مداوم با خمیدگی کم و پراکندگی پایین، اطمینان حاصل می کنند که عکس ها و فیلم ها واضح و زنده هستند. برای اولین بار با یک دوربین DJI، نتایج MTF (عملکرد انتقال مدولاسیون) عمومی شده است، بنابراین کاربران می توانند درک بهتر از عملکرد لنز داشته باشند.

    خرید phantom 4 pro

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    * یک نمودار MTF برای اندازه گیری توانایی یک لنز برای تولید کنتراست و حل کردن جزئیات استفاده می شود. فرکانس فضای پایین منعکس کننده کنتراست کلی است، و فرکانس های فضای بالا منعکس کننده تفکیک جزئیات است. هر دو در lp / mm اندازه گیری می شوند. ارتفاع تصویر نشان دهنده فاصله یک نقطه داده شده در لنز از مرکز سنسور است. MTF 100٪ عملکرد عالی را نشان می دهد.

    ثبت لحظات

    تصویربرداری هوایی نه تنها برای ضبط منظره ها استفاده می شود؛بلکه چشم انداز جدیدی را به همه چیز می دهد مانند صحنه های اکشن مسابقه موتورسواری و گرفتن عکس با سرعت بالا با استفاده از یک شاتر الکترونیکی، همواره یک مشکل برای پرواز دوربین ها است. به همین دلیل است که Phantom 4 Pro اولین فانتوم DJI است که از یک شاتر مکانیکی و یک لنز بزرگ دیافراگم استفاده می کند. یک شاتر مکانیکی با حداکثر سرعت ۱ / ۲۰۰۰s، اعوجاج غلت شاتر را که هنگام عکسبرداری از سوژه های سریع حرکت می کند و یا هنگام پرواز با سرعت بالا می تواند از بین ببرد، حذف می کند. شاتر الکترونیکی نیز با حداکثر سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ ثانیه بهبود یافته است و یک حالت جدید Burst Mode را خلق کرده است که قادر به ضبط ۱۴ فریم در ثانیه در ۲۰ مگاپیکسل برای گرفتن لحظه ای مناسب است.

    خرید ارزان فانتوم 4 پرو

    تصاویر ثبت شده با کواد کوپتر فانتوم ۴ پرو




  • کواد فانتوم 4 پرو

     

    ۵ جهت برای حفظ فانتوم ۴ پرو در برابر موانع

    FlightAutonomy با مجموعه ای از سنسور های بینایی استریو با وضوح بالا که در عقب ، دو عدد در جلو و همچنین سیستم حسگر مادون قرمز که در چپ و راست پرنده گنجانده شده است. این شبکه مجموعا ۵ جهت سنجش مانع و ۴ جهت جلوگیری از برخورد مانع را ایجاد میکند و باعث میشود شما به راحتی و با تمرکز اقدام به تصویر برداری حتی در شرایط سخت کنید.

    سیستم جهت یابی دوربین

    سه مجموعه سنسور دید دوگانه همراه یک سیستم جهت یابی دوربین باعث شده تا پرنده به طور مداوم در حال محاسبه سرعت نسبی و فاصله بین خود و اجسام را باشد. با استفاده از این شبکه از سنسورهای دید عقب ، عقب و پایین فانتوم ۴ پرو قادر خواهد بود حتی در مکان های بدون GPS مثل هنگام خارج شدن از داخل خانه یا بالکن ها و حتی هنگام پرواز از پنجره با کمترین مشکل و برخورد پروازش را انجام دهد. DJI این اطمینان را به کاربران داده است که بعید است سنسورهای جلو و پایین کار نکنند ولی در صورت کار نکردن پرنده همچنان میتواند با سیستم دید عقب استریو در مکان مورد نظر قرار بگیرد. کواد کوپتر Phantom 4 Pro همچنین قادر به پرواز در محیط های پیچیده با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت است و این درحالی است که به هیچ وجه با موانع برخورد نخواهد کرد. Phantom 4 Pro با حالت حساسیت محیطی ( Narrow Sensing Mode ) محدوده را کاملا می سنجد تا جزئیات بیشتری را ببیند و بتواند در فضاهای کوچک پرواز کند.

    FlightAutonomy چیست؟

    FlightAutonomy یک پلت فرم اتوماسیون پیشرفته هوایی و پرواز است که ساخته شده از یک شبکه پیچیده و ده مولفه است که شامل – سنسورهای دید دوگانه جلو، عقب و پایین و دوربین اصلی – یک سیستم حسگر مادون قرمز، موقعیت ماهواره ای دو باند (GPS و GLONASS)، دو دستگاه کشش اولتراسونیک ، IMUs و قطب نما و گروهی از هسته های محاسباتی قدرتمند و تخصصی است. Phantom 4 Pro تصاویر و اطلاعات را به موقع از محیط خود در مورد ارتفاع و موقعیت موانع به دست می آورد که به منظور ایجاد یک نقشه سه بعدی که می تواند موقیعیت خود را بیابد انجام می شود. IMU و قطب نما، اطلاعات مهم پرواز، سرعت و جهت گیری را جمع آوری می کنند، در حالی که IMU و قطب نما های اضافی مانیتورینگ اطلاعات بحرانی را کنترل می کنند و خطاهای احتمالی را مهار می کنند و به طور چشمگیری قابلیت اطمینان پرواز را افزایش می دهند.

    سیستم سنجش مادون قرمز

    کواد کوپتر فانتوم ۴ پرو اولین مولتی روتور DJI است که از سیستم سنجش مادون قرمز استفاده می کند. که در سمت چپ و سمت راست پرنده قرار دارد و فاصله بین هواپیما و هر گونه موانعی را با استفاده از اسکن مادون قرمز سه بعدی اندازه گیری می کند. هنگامی که در حالت مبتدی و حالت Tripod قرار دارد، این سنسور ها دارای میدان افقی ۷۰ درجه و میدان عمودی از دید ۲۰ درجه می باشد، که نمایش گسترده ای از طرفین صحنه را به فانتوم ارائه می دهد و حداکثر دامنه آن ۲۳ فوت یا ۷ متر است. سنسورهای اولتراسونیک نسل قدیم تنها دارای دامنه تشخیص ۳تا۵ متر بودند و ممکن است هنگام لرزش پروانه ای دچار اشتباه شوند. سیستم سنجش مادون قرمز قادر به اندازه گیری مناطق بزرگ تر و اندازه گیری فاصله بین هواپیما، شناسایی نزدیک ترین اشیاء به طور دقیق است و این در حالی است که اجتناب از تداخل، ارائه حساسیت و حفاظت قابل اطمینان تر است.

     

    مولتی روتور فانتوم 4 پرو

    رادیو کنترل phantom 4 pro

    سیستم جدید انتقال تصاویر LIGHTBRIDGE

     

    رادیو کنترل Phantom 4 Pro سیستم انتقال ویدئویی HD Lightbridge را به روز رسانی کرده است که انتقال ۵٫۸ گیگاهرتز را پشتیبانی می کند. توانایی انتخاب بین فرکانس های ۲٫۴GHz و ۵٫۸GHz اجازه می دهد تا خلبان نسبت به تخلخل امواج محیط بهترین فرکانس را انتخاب و بهترین کیفیت تصویر را دریافت کند. به طور معمول، سیستم های انتقال تصویری Wi-Fi از یک فرکانس ۲٫۴GHz برای کار و یک رادیو کنترل با فرکانس ۵٫۸ گیگاهرتز استفاده می کنند، به همین دلیل باعث رخ دادن مشکل و تداخل زمانی می شود. اگر از همان فرکانس هم زمان برای، سیستم انتقال تصویر و کنترل از راه دور استفاده شود ایجاد تداخل در یکدیگر می کند که ، باعث می شود تا تصویر دچار تاخیر شود.

     

    سیستم انتقال تصویری HD Lightbridge که در Phantom 4 Pro استفاده می شود از (TDM (Division Multiplexing Time برای انتقال سیگنال استفاده می کند، به این ترتیب می تواند سیگنال های کنترل کننده را دریافت و سیگنال های انتقال تصویر را در همان فرکانس دریافت کند. ، Phantom 4 Pro هنگامی که روشن است سطح سیگنال های محلی را بررسی می کند،و به طور خودکار فرکانس انتقال را با پایین ترین سطح تداخل انتخاب می کند. این تضمین می کند که محدوده مطلوب حداکثر انتقال تصویر ۴٫۳ مایل (۷ کیلومتر) * باشد.

     

    2.4GHz

    FCC: 7000 m
    CE: 3500 m
    SRRC: 4000 m

    5.8GHz

    FCC: 7000 m
    CE: 2000 m
    SRRC: 4000 m

    Draw نام تجاری یک فن آوری جدید برای کنترل نقطه ایست. به سادگی مسیر را بر روی صفحه نمایش بکشید و Phantom 4 Pro در آن جهت حرکت می کند و ارتفاع آن را ثابت نگه می دارد. این فناوری اجازه می دهد تا خلبان بر روی کنترل دوربین تمرکز کند و عکس های پیچیده ای را بگیرد. دو حالت رسم وجود دارد که می تواند در سناریوهای مختلف استفاده شود.

    به جلو: کواد کوپتر مسیر را با سرعت ثابت با دوربین رو به سمت پرواز دنبال می کند.

    آزاد: کواد کوپتر فقط در طول مسیر در هنگام حرکت هدایت می شود. در این حالت، در طول پرواز دوربین می تواند در هر جهت حرکت کند.

    • ۹۶/۱۰/۱۰
    • مهرداد رئیسی

    نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی